Magnézium hiány, magnézium pótlás, legjobban felszívódó magnézium

Melyik a legjobb felszívódású magnézium?

Szerző: | júl 18, 2019 | Magnézium pótlása, Uncategorized | 0 hozzászólás

Korábban írtunk egy cikket a magnézium felszívódásáról. Megvizsgáltuk, mi alapján mondhatjuk, hogy egy forma megfelelő vagy inkább elvetendő. Javasoltunk néhány formát, ami jól felszívódó. De van olyan, hogy legjobb felszívódású magnézium?

legjobb felszívódású magnézium

Elemi magnézium tartalom

Sokszor hallhatjuk a reklámfilmekben, és sokszor olvashatjuk a magnéziumkészítmények címkéin ezt a jól hangzó felhívást: “magas magnézium tartalom”. Ez többnyire az elemi, elementális tartalomra vonatkozik.

Ez mind szép és jó, de itt még nincs vége a történetnek. A magas magnézium tartalom ugyanis nem egyenlő a jó hasznosulással. Hiába van magas magnéziumtartalom egy készítményben, ha annak csupán elenyésző részét tudja szervezetünk felhasználni.

Egy nagyon jó példa erre a magnézium oxid, ami a magas tartalom ellenére nagyon gyenge felszívódással “büszkélkedhet”. Mindöszesen 4% hasznosul a bevitt mennyiségből. Ez olyan, mintha úgy akarnánk megtölteni az öntözőkannánkat, hogy az alul lyukas.

 

Van olyan, hogy legjobb felszívódású magnézium?

Létezik olyan, hogy legjobb felszívódású magnézium? Igen is, meg nem is.

Létezik, mert nagy különbség van a különböző szerkezetek között. És nem, mert a formák között adódik olyan, ami egy adott problémára kifejezetten ajánlott – majdhogynem függetlenül attól, hogy van-e nála jobban felszívódó forma.

Összességében tehát elmondhatjuk, hogy nincs kifejezetten olyan, hogy “legjobb felszívódású magnézium”, csak olyan, hogy legjobban hasznosuló magnézium. Ebből viszont mindjárt több is van!

Legjobban hasznosuló magnézium formák

Magnézium taurát: a leginkább ajánlható forma, ha szívünk egészségét célozzuk elsősorban. A taurát a taurin és a magnézium keveréke. A taurin szívre gyakorolt pozitív hatását tanulmányok igazolják. A két anyag jól együttműködik: nyugtatja az idegrendszert, erősíti a szívet, stabilizálja a sejthártyát.

Magnézium malát: magnézium és almasav keveréke. Áldásos hatását azok fogják elsősorban érezni, akik fáradtsággal, akár krónikus fáradtsággal küszködnek.

Magnézium glicinát: magnézium és glicin keveréke. Jó hasznosulású, legkevésbé okoz hasmenést. Idegnyugtató, szivárgó bél esetén is a leginkább ajánlott forma. Sajnos nem a legolcsóbb.

Magnézium klorid: szájon át és bőrre kenhető formában is elérhető. Nagyon jól hasznosul, főleg bőrön át. Erről olvashatsz itt és itt is. Kiváló megoldás azoknak, akik nehezen nyelnek le – esetenként egészen nagy – kapszulákat, tablettákat.

Forrás: Carolyn Dean: Magnesium Miracle (2007)

A teljesség igénye nélkül (hiszen rengeteg magnézium típus van) ez a néhány kiemelt forma talán jó kiindulópontot jelenthet az eligazodásban.