Magnézium hiány, magnézium pótlás, legjobban felszívódó magnézium

Magnézium és a fogyás kapcsolata

Szerző: | júl 13, 2019 | Magnézium hatása | 0 hozzászólás

Ebben a cikkben a magnézium és a fogyás kapcsolatát vizsgáljuk. Az összefüggés bizonyított, de vajon ez az ásványi anyag tudhat annyit, mint a ma oly divatos fogyókurás készítmények?

Magyarországon egyre több az elhízott ember, nem csoda, ha népszerűek a különböző fogyókúrás csodaszerek Az egyik készítmény lassítja a zsírok felszívódását, a másik csökkenti az étvágyat, a harmadik ki tudja, milyen hatást ígér.

magnézium fogyás

A magnézium nem “csak” izomlazító?

A magnézium elsősorban izomlazító, görcsoldó hatásairól ismert, legtöbbünknek ez jut először eszébe róla. Ennél azonban jóval többet tud ez az ásványi anyag.

Egy 2013-as tanulmány kimutatta, hogy a magasabb magnéziumbevitel mellett alacsonyabb az éhgyomri vércukorszint és inzulinszint. Miért fontos ez? Mert ennek a két mutatónak nagy szerepe van a helyes testúly megőrzésében. Magas szintjük esetén inzulinrezisztencia alakulhat ki, amely egyik velejárója lehet a súlyfelesleg.

Szintén az említett tanulmány fedte fel, hogy a magnézium pozitívan befolyásolja a vízháztartást (vízvisszatartás), mely ugyancsak előnyösen hathat testsúlyunkra, segítheti a fogyást. Ez máris két indok arra, miért érdemes megfontolni a pótlást.

Magnézium = több energia = fogyás

A magnézium egyik fő feladata szervezetünkben az energia előállítása. Nem nehéz összerakni a képet: ha energikusabbak vagyunk, minden bizonnyal többet fogunk mozogni, amely segíthet a fogyásban. Sejtjeink energiáinak “mértékegysége” az ATP nevű enzim, melynek előállítása javarészt a magnézium feladata. Ha nincs magnézium, nincs energia – ez pedig egyenes út a fáradékonysághoz, így a súlygyarapodáshoz.

Az energiatermelés mellett a magnéziumnak fontos szerepe van az anyagcserében is. Megfelelő szintje mellett kisebb esélyünk van arra, hogy elhízzunk, súlyfelesleg esetén pedig elősegítheti a pluszkilók leadását.

Kevesebb stressz, nagyobb nyugalom, jobb alvás – a magnézium fogyást segítő folyamata

A jó alvás szervezetünk megfelelő működésének egyik alappillére. Ha nem vagyunk elég kipihentek, stresz-szintünk növekszik, melyet sokan nassolással igyekeznek ellensúlyozni (szó szerint). A magnézium köztudottan lazít – ezt a cikket is ezzel a gondolattal indítottuk -, ez talán a legismertebb tulajdonsága.

Ha magnéziumhiányban szenvedünk, előbb-utóbb alvásunk minősége romlik. A kialvatlanság egész napunkra rányomhajta bélyegét, így az étkezési szokásaink is megváltozhatnak – ami könnyen eredményezhet pluszkilókat.

Ennek a fordítottja is igaz: ha megnéziumszintünk rendben, nagyobb eséllyel ébredhetünk kipihenten. A kipihentség pedig nagyobb életerőt, jobb kedvet biztosít, amely nagy segítségünkre lehet a ránk leselkedő csábításokkal szemben.

 

Magnéziummal könnyebben megy a fogyás

Összefoglalva tehát mindenképp megállapíthatjuk, hogy a magnéziumhiányos embernek nagyobb eséllyel lesznek testsúlyproblémái. Mivel negatív hatása nincs, mindenképp érdemes egy próbát tenni, veszítenivalónk nincs.